Kben vandaag na een lange reis aangekomen in Sydney,Australie.

Afgelopen maandagavond was ik vertrokken en deze woensdagochtend ben ik aangekomen. Sjonge jonge,het blijft echt een lange reis,vooral dat slapen in een vliegtuig blijft iets om naar uit te zien….

Ik was enorm druk bezig met mijn overgang naar Friesland. Dat zou toch echt plaats gaan vinden deze September,dat was mijn planning. En dan zou ik in Oktober naar Australie gaan.

Niets gaat zoals je verwacht. God was duidelijk,Hij vond het nu toch echt eens tijd voor mij om te gaan relaxen en wat tijd voor mezelf te gaan nemen.

Het duurde even voordat ik wilde toegeven,maar Hij had gelijk,ik moest er echt tussenuit.

Dat besluit kwam afgelopen vrijdagnacht,en die zaterdag heb ik direct de tickets geboekt voor maandag!?!

Ik was haast mijn visum vergeten aan te vragen,bedankt Michel,want ik dacht genoeg te hebben aan mijn paspoort.

Praise God voor internet! Via het internet heb ik dat direct kunnen regelen,geen probleem.

Er ging uiteraard iets mis op het vliegveld,mijn vlucht werd niet geaccepteerd en ik moest naar de balie.

Gelukkig verliep dat allemaal prima en zette KLM mij op een exit-uitgang naast het raam,beter kan je het niet hebben toch?

Nou,dat blijkt dus wel te kunnen.

Ik bleek genoeg beenruimte te hebben voor in ieder geval 1 been en er was voor mijn neus geen tv-scherm te zien! Dan maar kennis maken met mijn buurman…

Mijn gehele naam is Nicodemus Johannes,zijn gehele naam is Nicolas John,dat was de eerste keer dat ik dat meemaakte. Hij was erg handig met alles dat ` computer` heet,dus hebben we op zijn laptop video gekeken.

Erg leuk,maar toen hij wat x-rated scenes keek ben ik snel naar dromenland vertrokken….dat hoef ik dus weer niet te zien.

Tja..

Kheb toch wel redelijk kunnen slapen,dat toch zeker wel, hoewel het erop leek alsof iemand non-stop aan het stofzuigen was in dromenland.

Bangkok was een heel ander verhaal,sjonge jonge.

Na zo`n 10 uur vliegen kwam ik daar aan om 12:30,daar zou ik tot 19:15 wachten tot mijn volgende vlucht. Genoeg tijd dus om de boel te verkennen op het vliegveld.

Het vervelende van zo`n lange reis is dat ik echt de fri(e)sse lucht ga missen. Ik voel me dan echt zo`n gevangene van het `(airco)-systeem`. Naar buiten gaan gaat soms niet tijdens zo`n reis en het raam mocht ook niet open tijdens de vlucht..

Ik voelde me niet zo lekker,en dat werd alleen maar erger,tot ik de oorzaak daarvan ontdekt leek te hebben. Dat hele vliegveld was bezaaid met 3 meter hoge afgodsbeelden en tempels en dergelijke,ongelovelijk. Ik heb hier ook wat van opgenomen op de video. Echt waar,wat dat betreft zul je mij niet een Egyptisch museum of zo`n vliegveld van Bangkok zien bezoeken. Geestelijk is dat voor mij als het eten van bedorven rauwe kip ofzo,juist ja,dat wil je er weer uit gooien. K`ben in ieder geval weer even wakker geworden wat geestelijke machten betreft. Als landen hebben we echt te maken met geestelijke machten die hun macht proberen uit te oefenen. Ik ben weer even wakker.

Blij dat het 19:15 was vertrok ik naar Sydney.

Weer 9 uur vliegen. Nu met met een mediasysteem voor me dat mijn stoutste verwachtingen overtrof.

Ik kon kiezen uit zo`n 20 geweldige films. Plus Nintendo-games!!!

Yeah,dat werd dus Mario spelen tot ik maar weer ging slapen.

De service was gewoon te goed. Ze bleven maar eten en drinken aanbieden.

Tja,ik eet geen vliegtuigvoedsel,dus dat werd vriendelijk doch aanhoudend nee verkopen aan de Thaise stewardessen; ongelooflijk hoe die mensen het volhouden om 8 uur lang te blijven lachen,respect.

Toen Sydney dichterbij kwam en ik al 8 uur niks gegeten had begon ik te twijfelen aan mijn plan om mijn broer en zijn vrouw te gaan verrassen. Want zo blij voelde ik me eigenlijk niet meer op dat moment,ik voelde me eerder een soort van overrijpe banaan ofzo.

Maar ik zou mijzelf bewijzen als die avonturier die ik wilde zijn en de weg vinden naar hun huis.

Sydney bleek groter dan ik dacht…

Hmmm,laat ik een taxi bellen en de chauffeur gewoon het adres geven…

70 a 80 dollar…

Oke…

Uhm,ik pak de trein wel.

Het werd de trein naar het station van de wijk waar ik zijn moest terwijl ik ondertussen lekker zat te kletsen met een Australische man die ik niet verstaan kon. (Yes,of course..Oh,sure..Really…Uhuh…?)

Twas alsof je met een Fries praat die denkt dat je in st.Augustinusga geboren bent….vooral niet laten merken dat je hem niet verstaat,haha.

Aangekomen in Seven Hills ging ik de weg vragen met het adres dat mijn moeder opgeschreven had.: “Mam,Barona is met dubbel O“.

Vandaar dat het niet te vinden was en men het niet kende.

Tot een taxichauffeur met een slimme Tom-Tom het waarschijnlijke adres gevonden leek te hebben. Mijn tulband-achtige vriend vertelde me ondertussen dat ik me niets beters kon wensen dan zonder werk in Australie te zitten en dan hier mijn toekomstige vrouw opeens te ontmoeten,ach ja,alles kan tegenwoordig.

Tis 1 broer van me al gelukt J

We kwamen op het adres en ik waagde de stap naar de deur,met mijn camera paraat.

De overburen had ik al wat leren kennen,aangezien hun hond mij erg aardig bleek te vinden….hmmm,slechte timing,ik was zojuist aan het tijgeren richting de voordeur.

Na twee keer bellen zag ik iets bewegen.

Dat werd kloppen.

De deur ging open en gelijk weer dicht! Vrouwen in pyamas,zucht…moeten ze zich altijd eerst omkleden voordat ze zich presenteren?

Al met al was de verassing groot,Phoebe bleek thuis te zijn,Tim zou later thuiskomen.

Ik had een raadsel op zijn hyves gezet die hij later die dag zou begrijpen.

Daar stond dus in verknipte Bijbelteksten dat ik zou arriveren vandaag!!

Yes! Ik ben er eindelijk! En ik heb kennis gemaakt met Zoe! Ze is de meest blije baby die ik ooit heb meegemaakt,geweldig!

Die middag ben ik maar gaan douchen en slapen,ik stonk naar vliegtuig.

Die avond was direct al geweldig. Ik ging naar de Hillsong-church waar een seminar was over Love-Sex-Relationships met Ed Young en zijn vrouw.

De aanbidding was heerlijk,en de sprekers waren ook erg lachen. Dit belooft wat voor de komende weken hier.

P.s ontbijten bij de Mcdonalds is echt verschrikkelijk. Ik kreeg zo`n broodje met ei en ham……juist ja…….niet lekker…

Geloof me,dan eet ik liever zelfgemaakte Friese tomatensoep.(voor degene die dit aangaat ;P )

Please follow and like us: